onsdag 3 oktober 2012

Små pyssel

Ibland får jag för mig något när det gäller vår inredning här hemma. Jag tycker inte allt är riktigt perfekt ännu utan det finns många saker som måste fixas för att det ska se sådär mysigt ut som jag vill ha det. Vissa saker är dyrare, vissa går fixa med det jag har hemma.

Igår fick jag för mig att sätta stearinljus i ett par glasprydnader som jag har. Ni vet sådana där fyrkantiga fast kurviga smala som ser ut som vaser. Och när jag hade satt i ljusen såg det genast lite bättre ut, men något fattades. Så jag satte på ett par sådana där ljusprydnader med blommor och det kändes om hela tavelramen ovanför vår säng förvandlades. Det såg genast mycket mysigare ut och nu känner jag att den saker är helt färdig, den är perfekt.

Det är så jag gör här hemma lite då och då. Går och små pysslar och så vips kommer jag på en liten idé och det gör så att den delen av lägenheten är färdig och perfekt. Jag känner mig så stolt och nöjd när jag lyckas med detta.

Jag tror att den lilla saken har med min ADD att göra. Har jag tråkigt MÅSTE jag gå och små pyssla. Ibland på kvällarna när jag är pigg MÅSTE jag gå och små städa. Det är som att när jag gör det blir jag lugn och känner mig stolt över mig själv, över att jag gör något bra. Så är en av dom positiva sakerna som finns med min sjukdom, jag måste små pyssla tills allt är perfekt enligt mig. Tills jag trivs till 100% med varje liten grej här hemma. Kanske därför jag börjar trivas mer och mer i lägenheten och inte har problem med att bara vara hemma hela dagarna, (fast visst måste jag ut ibland, men bara ibland).

såhär ser det ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar