lördag 20 oktober 2012

Att finna inspiration.

Jag letar ofta inspiration till det mesta i mitt liv. Jag kollar bilder på weheartit för att ha som inspiration till när jag ska fotografera, till inredning eller bara för att allmänt njuta av andra vackra bilder. Jag är ofta inne på iFokus för att hitta tips och inspiration om allt möjligt. Mycket som har med feng shui att göra, mycket som är relaterat till min ADD och diverse saker.

Jag älskar att hitta inspiration till att möjligt, för att då kan jag förbättra något jag inte är nöjd med eller göra något jag mår bra av. Jag har hittat mycket på nätet som har inspirerat mig när det kommer till inredningen hemma, för jag nöjer mig inte fören det är perfekt.

Nu på senaste tiden har jag tänkt på i princip allt jag läser, nästan varenda litet ord. För att finna inspiration till inlägg här på bloggen. Jag har kommit på den smarta idén att spara inlägg där jag bara skrivit rubriken. Hittar jag en mening eller ett ord som jag finner inspiration i, som jag skulle vilja skriva ett inlägg om så skriver jag i den och sparar. Så när jag känner att det finns något att få ur mig som har med rubriken att göra, så kan jag skriva om det.

På så vis har jag en massa rubriker att skriva till när jag känner att jag har fått hjärnstopp eller något sådant. Ibland kommer jag inte på bra rubriker och då kanske någon passar med det jag redan skrivit, ibland så måste jag helt enkelt bara ha något att skriva utifrån och då är ju det en smart lösning.

Så jag vill bara tipsa om att hittar någon mening eller något citat eller liknande som ni känner lite extra för inne i hjärtat. Skriv det som rubrik till ett inlägg och spara, eller skriv direkt kanske. Hur du än väljer att göra, ta det som inspiration till framtiden eller till ditt nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar