söndag 14 oktober 2012

Allt annat än tacos.

Em har skrivit om den där jävla tacosen och jag kan inget annat än att skratta. Det är ju så det är, man bjuder nästan alltid på taco när man har vänner över. Det brukade jag alltid göra hemma hos mina föräldrar när jag hade vänner över.

Nu för tiden längtar jag efter att ha vänner att bjuda över på middag så jag kan visa hur god mat jag kan laga, som min fästman alltid påpekar. Jag äter inte kött själv, men kan laga så god mat som innehåller kött. Har sagt till min fästman att jag vill bjuda vänner på middag någon gång och få laga mat åt fler än bara oss. Få höra lite mer vad andra tycker om min mat.

Dock satt vi både och funderade över vilka man kan bjuda. Vi har några stycken som skulle kunna komma, men vi har inte kommit dit ännu. Dessutom är dom flesta av manligt kön och vi känner att vi vill ha lite blandade gäster. Inte för att jag ogillar andra könets sällskap, utan att jag skulle behöva lite kvinnligt sådant också.

Sist jag fick en kommentar om min mat var när jag lagade korv stroganoff åt min pappa och syster. Hade i lök även att min syster inte äter det och hon märkte ingenting och tyckte det var jätte gott. Sedan fick jag höra från mamma att min pappa hade tyckt att det var jätte gott.

När jag lagar mat som andra uppskattar och berömmer mig för, känner jag mig riktigt stolt. För jag älskar att laga mat och vill att andra ska uppskatta den. Speciellt om jag testar något nytt jag aldrig gjort och dom verkligen tycker om det.

Så att få laga mat till andra och höra vad dom tycker, speciellt när dom uppskattar det är något jag verkligen tycker om. Så när jag bjuder folk på middag, vilken dag i veckan det än är, så blir det ingen tacos här inte!

2 kommentarer:

  1. Sv; men precis...alldeles för tidigt! Förra året kom snön i december typ!

    SvaraRadera
  2. Hej! Du hade en riktigt fin blogg, la till den bland mina favoriter faktiskt, hehe :)
    Du får gärna kolla in min också och slänga in en kommentar om du känner för det. Jag skriver om träning, inspirationer, mode, vardag, drömmar osv.
    Kram på dig :)

    SvaraRadera