måndag 22 oktober 2012

Beauty is..

.. being the best possible version of yourself on the inside and out!

Känns som att det är så man ska leva hela tiden, men det är inte så enkelt. Jag försöker visa min insida utåt så mycket som möjligt, men failar rätt ofta och stort. Jag är rätt extremt alternativ på min sida, men orkar inte hålla den sidan uppe utåt hela tiden. Jag vill verkligen, men jag orkar inte lägga ner den energin. Inte just nu med lilla Zoe, för då känns det som att det inte är så viktigt.

Fast ändå blir det så att när jag kliver utanför dörren och inte riktigt är klädd så som jag känner mig blir det kaos inuti mig, det blir som att jag går ut naken ibland. Förr var jag duktig på att hålla min insida och utsida i harmoni med varandra, men det bleknade bort. Min identitet bleknade på utsidan, men är fortfarande kvar på insidan.

Det finns dagar då jag känner att jag vill dra fram kläderna som verkligen visar min identitet på insidan, dra på mig dom och visa alla. Fast det är sällan jag orkar det och dessutom har jag inte kvar så mycket av dom kläderna som passar. Det mesta är latmask kläder som jag kallar det, jag trivs i det och känner mig fin i det, men det är egentligen inte riktigt min stil. Visst sätter jag ihop det på rätt sätt skulle det nog kännas bättre, men orkar inte alltid.

Ibland känner jag att jag borde uppgradera min garderob helt, verkligen rensa bort allt som jag egentligen inte riktigt gillar men har för att det är skönt att ha på sig. Gå runt på olika second hand butiker och ladda upp lite nytt som jag verkligen verkligen fastnar för, inte bara köpa för att jag vill, utan för att det är något jag fullkomligt älskar. Skulle nog inte bli mycket, men kanske ett plagg då och då.

Jag förstår att med en liten i huset är det inte lätt att hålla sin identitet uppe hela tiden, att orka göra sig i ordning helt och hållet varje dag. I alla fall inte första året, blir nog lättare när hon blir lite större. Men jag vill i alla försöka lie mer än vad jag har gjort, försöka lite extra när tiden finns. Vet inte hur det kommer gå, men man kan ju alltid försöka, annars får jag vänta tills det finns tid och ork. Låta en del av min insida, så mycket det går, i alla fall visas utåt. Tills jag har tiden och orken att visa allt, visa hela mig från insidan och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar