lördag 31 maj 2014

Pysselsommar.

Jag har verkligen tusen och åter tusen idéer för vårt hem. Självklart är det både ekonomin och utrymmet som begränsar det, men jag tar lite i taget och när jag får nya idéer bakas dom antingen ihop med något annat eller så passar dom bättre än den första. För det mesta får jag något nytt till det som redan finns, jag bakar ihop min egen stil av olika saker jag ser, jag vill ha mycket vitt och turkost i mitt hem, fast det ska även få plats med svart och grått eftersom det ger lite mer kontraster. Jag byter smått ut saker, vissa saker är svårt att byta eftersom man måste få det sålt samtidigt som man köper det nya. Som vår tvbänk som jag hatar, den kan vi inte bli av med innan vi har en ny. Detsamma gäller vårt köksbord, måste ju ha hit ett nytt innan vi kan gå ut det gamla, men vi har inte plats att ha kvar det gamla om vi köper ett nytt. Det gör det lite jobbigt när man har det så trångt. Men det löser sig alltid i slutänden.

Just nu under sommaren kommer jag ta det lugnt med inredning när det gäller att köpa, jag ska istället skapa lite av vad vi har hemma, mest till dottern av saker som har med henne födelse och dop att göra. Ska pyssla lite i hennes minnesbok, vilket är en scrapbooking bok där jag ska pyssla ihop minnen ifrån hennes första år. Jag har sparat papper ifrån paket och lite annat som jag ska blanda med klistermärken, foton och andra saker som jag vet att Zoe tycker om. Eftersom jag älskar att pyssla är det en perfekt sak att göra till min älskade dotter, ett personligt album som mamma har pysslat ihop helt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar