lördag 10 maj 2014

Det händer grejer.

Man kan minst sagt säga att det händer grejer i vårt lilla vardagliga liv. Det kommer saker efter saker och allt är bara positivt just nu. Vi tar det väl i tur och ordning eftersom det är smartast.

Vi har fått besked om att Zoe ska få byta dagis till ett som ligger 2 minuter ifrån oss, rektorn för vårt nuvarande och det vi ska byta till (plus ett dagis till) ringde och frågade om anledningen till att vi ville byta. Jag svarade att eftersom jag har min Reumatism och mannen fortfarande har problem med sitt diskbråck (ingen av oss har körkort heller) tycker det är jobbigt och har klarar vissa dagar inte ens av att gå fram och tillbaka till campingen (något på 3 km fram och tillbaka). Hon höll med om att det måste vara jobbigt och sa att det är ett väldigt rimligt skäl till att byta, hon berättade att dom hade en plats kvar och att hon flyttade över Zoe. Snacka om att lyckan var total när man fick det besked. Nu väntar vi bara på att få reda på när hon ska byta, men det blir nog efter sommaren.

Jag har även kollat upp vad jag ska studera till hösten och sett vilka dagar jag studerar nästa termin. Dom tre viktigaste kurserna som jag ska ta gör så att jag bara har hela måndagarna och halva fredagarna upptagna. Kommer även fortsätta att ha kontakt med specialpedagogen så att resterande dagar har jag möjlighet att gå upp till henne mellan 10-14 och få hjälp med läxor eller annat. Så jag känner mig säker inför hösten och känner mig väldigt peppad faktiskt.

Det sista är att jag i fredags var i Jönköping på Ryhov för att träffa reumatologen. Jag berättade om att min rygg har blivit värre (har alltid haft problem med den men inte reflekterat över det så mycket), han frågade mig även om jag hade ondast innan eller efter midnatt och det är efter. Så han sa att som det låter har jag precis som min far och farfar den reumatiska åkomman kallad Bechterews sjukdom (Ankyloserande spondylit). Så jag ska inom två månader röntga hela min rygg och sedan beroende på vad det visar kommer vi gå vidare med en ny medicin. Har i alla fall fått lite nya mediciner som ska hjälpa emot min värk och emot min morgonstelhet. Ska även testa Iberogast emot min mage och se om det kan göra så jag mår ännu bättre.


Såklart har det hänt massor med annat också, som att varje dag bubblar det ut nya ord ifrån dotterns mun. Man blir lika förvånad varje gång och undrar när hon lärt sig dom. Vi är i alla fall två stolta föräldrar till en helt fantastisk och begåvad dotter. Kunde inte önska mig en bättre familj än den jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar