torsdag 25 april 2013

Att älska någon obeskrivligt!

Står och byter blöja på trollungen och när jag ställe henne upp för att dra upp blöjan pekar hon på kalendern som hänger på vägen och säger "ä dä?" och jag förklarar såklart vad det är. Säger också att det snart är Maj och då blir hon 10 månader. Hon är snart ett år och vi ska ha kalas för henne, henne allra första kalas. Alla känslor bara svämmar över mig och jag är så lycklig över min dotter. Efter hon tittat färdigt på kalendern vänder hon sig mot mig och ler så stort och glatt som hon alltid gör. Vår underbara glada och snälla dotter.

Hon har snart funnit hos oss i 10 månader och hon är fortfarande lika glad, snäll och lycklig. Det har hon varit sedan dagen hon föddes, inte alls tjurig och gnällig som man tror att små bebisar ofta är. Fästmannen är förvånad över att att ett barn kan vara så snällt som hon är, eftersom hans son hade kolik och var rätt jobbig. Jag har njutit så det heter duga och jag är så glad över henne att det nästa gör ont av alla känslor som ryms i min lilla kropp. Hennes leende lyser upp allt och man kan inte annat än älska henne tusen gånger mer för varje sekund som tickar förbi.

Mammas och pappas lilla ängel börjar bli stor och saker närmar sig med skrämmande stora steg. Snart ska jag lämna henne på dagis, låta någon annan ta hand om min dotter. Med min ADD och ångest känns det hemskt, vid bara tanken känns det nästan som jag ska kvävas. Sedan är det ju bra både för hennes och min skull, jag kan inte vara hemma hela livet med henne, även att jag önskar att jag i alla fall kunde det i ett år till. Fast det positiva är ju att eftersom jag studerar blir det en hel del tid över till henne och jag har loven att ägna åt bara vår lilla ögonsten.

Nu ska jag ta min lilla glada och tjutande unge ifrån hennes säng och busa och gosa med henne lite innan jag börjar med det viktiga här i hemmet. Mamma älskar sin lilla solstråle!

Zoe med sitt första hårband

Förresten, grannen filmade lilla trollungen när hon gick med gå-vagn, så ska försöka få tag i filmen så den kan komma upp här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar