tisdag 26 mars 2013

Ung mamma.

Tittade lite grann på unga mödrar på tv, har inte gjort det sen innan Zoe föddes. När jag satt där då och tittade kändes det så stort att jag själv snart kunde kalla mig ung mamma och hade mitt barn i famnen. Nu när jag sitter här med en underbar dotter på snart 9 månader och vet att jag är ung mamma är det svårt att se mig själv som det. Jag känner att jag kan ju inte passa bland unga mödrar, dom är ju mycket yngre än mig och jag är ju inte så ung som dom. Så slår det mig att jag är bara något år äldre eller lika gammal som dom det handlar om på tv. Då måste jag ju vara ung mamma. Innerst inne vet jag att det är så, men det känns ändå så overkligt.

Att vara ung mamma är faktiskt inte så mycket jobbigare än att vara lite äldre. Jag tycker faktiskt det är rätt skönt att vara så ung.
Jag känner att jag kan orka med mycket mer och att när hon blir äldre kan Zoe och jag bli lite grann som gilmore girls. Det är helt enkelt underbart att vara ung mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar