lördag 2 mars 2013

Att skriva feministiskt.

Dessa små häften köpte jag för närmare tre år sedan. Jag har alltid älskat att skriva och som dom flesta människor varit inne i olika faser av intressen och ämnen man lägger energi och tid på. I min ungdom har det alltid varit några olika som det har pendlat mellan, djurrätt och feminism är två av dom.

Dessa två saker existerar fortfarande i mitt liv som något jag bryr ni om, men inte lika synligt längre.

För att återgå till häftena, så var det något jag ville ha tips ifrån. Hur man skriver feministiskt och inte för att bli en överdriven feminist för det har jag aldrig varit och kommer aldrig bli. Däremot så var och är jag så nyfiken på allt som har med skrivandets konst att göra. Jag vill alltid bli bättre, även att jag redan har mitt egna sätt att skriva på, som nästan alla har. Men man kan alltid bli bättre och lära sig små tips för varje bok man läser.

Det lite tråkiga med dessa häften är att jag kan inte säga hur många gånger jag tagit fram dom, dammat av dom och planerat att läsa dom. Fast jag har aldrig ens avslutat första häftet. Nu skriver jag inte längre så mycket om feminism, även att jag fortfarande är feminist. Jag kommer aldrig igen skriva långa texter om det som jag ibland gjorde i skolan, men jag är fortfarande intresserad av att läsa färdigt häftena och se om jag kan få några tips. Så en sista gång ska jag ge dom en chans, funkar det inte denna gången heller så är det bye bye till dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar