söndag 30 november 2014

Tekniken JÄVLA värld..

Ett stort problem med att leva i en värld som är så beroende av teknik är när man sitter med två datorer, en stationär och en bärbar, och båda två håller på att gå sönder. Den stationära datorn är trots allt den viktigaste och självklart vill vi ha något ordentligt nästa gång vi köper en, tyvärr är det rätt akut med att köpa en ny och den vi tittar på är mer än vad vi har råd med just nu.

Att ha låg ekonomi eftersom jag studerar och mannen endast är timanställd gör att vi får rensa ur saker i vårt hem som vi egentligen inte vill göra oss av med. Bara för att vi måste ha en dator när det gäller att betala räkningar och mina skolarbeten. När man hamnar i denna situationen önskar man sig lite tillbaka i tiden då det inte behövdes datorer för att klara av det mesta i vardagen, eller att man vid det här laget hade ett arbete så att man kanske hade råd att slänga ut så mycket pengar.

Känner sig så maktlös och samtidigt desperat att få tag i pengarna, vi funderar och funderar över vad vi kan göra för att få tag i pengarna vi behöver. Ska försöka bli av med allt vi rensat och dessutom rensa ur ännu mer saker som kanske är värda lite mer. Gör allt för att få detta att fungera, även att vissa saker känns jobbiga just nu.. Just nu hatar jag tekniken och känner mig allmänt deppig, är redan nere i en dålig period och så ska detta hända som gör att jag åker ner ännu mer.. Faaaan!

2 kommentarer: