lördag 5 april 2014

Provar på svenssonlivet!

Dagarna bara flyger förbi och vi är redan inne i April och det är vårväder även om det ännu är lite kallt ute. Jag har haft mycket att göra så bloggen har fått ligga i dvala ett litet tag men min man påminde mig idag om att det var ett tag sedan så jag tänkte att det kanske är dags att passa på när jag har lite extra tid på mig.

Har nu tagit mig igenom två veckors praktik inom hemtjänsten och kan säga att jag trivs mycket bättre än vad jag hade kunnat ana. Även att det är tidiga mornar (05:15) så känner jag mig som en helt annan människa när jag går upp tidigt och har en fast rutin som jag följer. Är helt slut i lederna eftersom jag cyklar i genomsnitt mellan 7-11 kilometer varje dag med spring i trappen och annat som tillhör. Fast jag trivs med att få vara ute och röra på mig som en del av praktiken och att varje dag är olika.

Ikväll ska jag jobba igen, fram till klockan tio.Det känns lite motsträvigt eftersom jag vaknade strax efter klockan sex i morse av att dottern väckte mig genom att ge mig mina glasögon. Sedan när hon bestämde sig för att vila tänkte jag göra det samma utan resultat. Så jag hoppade in i duschen och fixade mig i ordning inför dagen istället och får hoppas att jag inte är död under kvällen. Ska trots allt upp klockan 06:00 i morgon för att jobba 07:00-11:00 och 16:00-22:00, så det är bara att bita ihop. Blir tidigt morgon på måndag med, även att jag är ledig så ska jag lämna dottern på dagis klockan halv sju och några timmar så att jag kan ta igen mig och fixa lite här hemma.

Jag kan säga att mitt liv under dessa två veckor har varit så annorlunda emot vad jag är van vid och på ett sätt känns det skönt, men eftersom min kropp och mina leder inte är vana så säger min kropp ifrån mycket och jag känner mig helt slut. Fast det är bara kämpa på eftersom jag faktiskt trivs och ser ljust på det för att jag håller tummarna på att det kan leda till ett sommarjobb så att vi får in lite mer pengar under sommaren så att vi kan göra lite roliga saker med det.

Nu ska jag fixa lite här hemma eftersom dottern fortfarande sover och jag känner mig väldigt slö av att sitta här, känns som jag ska somna skrivandes. Ska försöka att bli mer aktiv här, men är som sagt slut om dagarna nu så det blir inte att jag orkar sätta mig..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar