torsdag 13 mars 2014

Njuter av vårvädret till fullo.

Här har det varit riktigt fint väder och sköna temperaturer i den veckas tid nu och vi njuter massor. Älskar att kunna vara ute med dottern och se henne leka och hon tycker verkligen om att det blivit varmare. Att kunna klä henne i mindre kläder och att hon kan ta ut sina leksaker och ha ute. Dessutom njuter jag massor av det och idag när jag städade hade jag premiär på att ha balkongdörren öppen, det är den fortfarande och det är så skönt. Det blir fräschare här inne och man får njuta mycket mer av de härliga luften.


Har dessutom tack vare fina människor på en sida på Facebook tagit mig an ett rätt stort uppdrag inför våren, jag hade tänkt sälja vår gamla hallmöbel men när jag ställde ut den i hallen igen så kändes det som den passade där. Frågade folk på den sidan om råd och dom flesta tyckte jag skulle behålla den och fixa i ordning den. Fick en bild på en exakt likadan möbel fast lite åt det hållet jag tänkt och den var underbart vacker, kommer älska den när den är klar. Visst är min man skeptiskt till detta eftersom jag hade bestämt mig för att den skulle ut och vi hade inte haft så länge innan den åkte undan. Men tror det var för att den inte passade in som den är nu.

Skulle jag inte trivas med den senare när den är fixad, så kan jag få betydligt mycket mer för den om jag säljer den. Så i så fall går vi inte i förlust på det sättet ändå. Vad som händer med om den stannar kvar här eller inte får ju tiden utvisa, men jag ska fixa den och jag är väldigt säker på att den kommer att fortsätta sina dagar hos oss. Min man får vara tveksam över det, kan ju inget annat än motbevisa honom i detta fallet.

Mina bilder på vår möbel
Lånad bild och lite tanken med den i slutänden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar