onsdag 22 januari 2014

Dag 22 - Min favoritbok

Detta inlägg skulle egentligen vara att jag skulle visa upp mitt favoritplagg, men jag känner att det är en rätt stor fjortis varning på det och dessutom så har jag inget direkt favoritplagg. Jag har många plagg som är favoriter beroende på vad jag är på för humör just den dagen, eller så beror det på hur ont jag har i lederna och hur frusen jag är. Så jag valde att ändra detta inlägg och enligt min man så tyckte han det var mycket bättre om jag berättade om min favoritbok.

Inget enkelt jobb för en person som älskar att läsa böcker och har älskat det sedan jag var liten, men ordentligt började jag med det när jag var 12, så det har ju blivit en hel del böcker. Många av dom jag anser som favoriter har en egen hylla i bokhyllan. Många av dom har jag läst flera gånger om, så jag kan säga att det är riktigt bra böcker. Så detta kommer inte bli lätt att skriva om eftersom jag måste välja endast en bok, men jag försöker.


Måste nog säga att min favoritbok är Ett annat sätt att vara ung eftersom att det är en så välskriven bok och för att jag känner igen mig så väl i den. Jag har läst den många gånger och den är lika underbar varje gång och trots att jag inte längre är ung som hon i boken, så känner jag faktiskt fortfarande igen mig och boken berör mig fortfarande. Det är svårt att beskriva boken på ett rättvist sätt, utan det är en bok man måste läsa för att förstå hur bra den är, så jag rekommenderar verkligen att den hamnar i era bokhyllor och det är inte bara en bok för unga.

Ni som kanske inte tycker om lika mycket att läsa böcker kan faktiskt ändå få uppleva det vackra i denna bok eftersom filmen Hannah Med H faktiskt är filmatisering utav den. Boken är underbar och även att man missar mycket om man bara ser filmen så är jag faktiskt lika glad i filmen. Har även sett den flera gånger om och såg den för bara några veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar