lördag 15 september 2012

Vegetarian.. eller alla dessa namn.



Jag har alltid sagt till folk att jag är vegetarian fast äter fisk och skaldjur. Fast efter ett tag hittade jag något som kallas demivegetarian, då äter man fisk och kyckling, men jag äter inte kyckling. Fast det var det närmaste namnet som fanns för det jag är. Sedan några dagar har jag suttit väldigt mycket på iFokus och kollat runt, mest på Bokstavsfolk. Men nu idag började jag kolla runt bland Vegetariskt. Då hittade jag ett inlägg om just demivegetarian, och där hade en person skrivit att det fanns ett annat ord för personer som äter vegetarisk kost, men ändå äter fisk och skaldjur. Så nu har jag fått det bekräftat, detta är vad jag är:

Pescetarianism är en slags kosthållning som innebär att man äter fisk och skaldjur, och även mejeriprodukter och ägg, men inte kyckling eller annat kött.

Fast jag kommer antagligen i fortsätta att säga att jag är vegetarian, men äter fisk och skaldjur. Det är lättast för andra att förstå, men nu vet jag i alla fall att det finns även ett namn för det jag är. Jag är Pescetarian, låter som någon religion eller något sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar