söndag 30 september 2012

Psyk-besök.

I Torsdags var jag äntligen på psykiatriska mottagningen, eller rättare sagt remiss- och bedömningsenheten där borta. Jag fick prata lite om min bakgrund och diverse saker. Lite om hur det är nu och om vissa saker finns kvar i mitt liv eller är borta. Det var rätt jobbigt att prata om vissa saker, men det var ändå skönt. Och självklart så pratade vi om min medicin, det var ju därför jag skulle dit från början.

Min medicin emot ångesten har jag redan fått utskriven igen, så det ska hämtas på Måndag. Men för att få min Concerta för ADDn måste jag ta lite prover och diverse saker för att dom ska se att allt är okej och att jag är frisk och sådant. Så den får jag inte ännu, men ska springa dit och ta prover på Måndag så vi får hoppas att det går fort. Måste ha min Concerta, börjar bli jobbigt.

Sedan ska jag också få en samtalskontakt, vilket kan vara rätt skönt. Jag ska inte gå regelbundet utan när jag känner att jag behöver det, så vid behov helt enkelt. Kanske blir lite regelbundet nu i början eftersom det var ett tag sedan jag hade någon att prata med och personen måste ju få lite information om mig.

Så nu återstår det att vänta och se hur det blir. Hoppas i alla fall på medicin snart så att man kanske kan börja fungera lite mer normalt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar