söndag 23 september 2012

Kunde inte sagt det bättre själv

Jag håller helt och klart med Vardagslinjer när hon pratar om det här! Jag känner verkligen igen mig, antingen så är det tvättmaskinen jag pysslar med, eller så är det diskmaskinen. Eller så springer jag bara runt och små plockar bland saker och ting. Jag får alltid för mig att rensa lite här och rensa lite där. Sätter mig ju såklart ner att vila här med en kopp tea ibland eller gosar med Zoe, men ibland känns det verkligen som att man inte gör annat än irrar omkring.

Igår rensade jag bland sminket. Idag bland diverse saker som hör hemma i badrummet som är alldeles för många, så mer än hälften ligger i en låda tills vidare. Ska ta minst 2 gånger om året och gå igenom den. Om jag kommer ihåg vill säga.

Igår gick även tvättmaskinen på högvarv och jag fick se botten av tvättkorgen igen efter sådär en evighet. Fast strax efter jag var färdig fick jag slänga ett helt täcke i den för att en katt satt sig på den (mitt fel eftersom jag glömt kattlådan) och därmed försvann botten igen. Så IDAG ska jag få den tom, annars blir jag ledsen. Sedan har jag massor med disk som måste in i maskinen och köras. Så det är nog aldrig en dag ledig ifrån sådant.

www.livetsommamma.se!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar