torsdag 16 augusti 2012

Mata med flaska.

Angående det här med att mat med flaska som jag var så hysterisk över i början, känns absolut helt okej nu. För det första slipper jag slänga fram bröstet på offentliga platser när ungen behöver mat och för det andra slipper jag att det rinner och måste sova med topp och inlägg. Jag kan lugnt sova med mina sköna sovtröjor eller utan den om jag vill och jisses vad det är skönt när det är varmt. När det var som varmast var jag ju tvungen att sova i topp och sovtröja för att det läckte och jag höll på att dö. Så jag tycker det är gudomligt skönt att inte amma faktiskt, fast hade det fungerat hade jag självklart gjort det. Och blir det något mer barn i framtiden ska jag såklart försöka igen.

Dock finns det väl vissa nackdelar med att mata med flaska också, det tar längre tid att ge henne maten för att man måste fixa till den. Speciellt när man inte har kokat vatten innan och ställt i kylskåpet utan måste stå och koka det så det blir jätte varmt. Dessutom mitt i natten när hon skriker hysteriskt. Då får man lite smått panik. Fast när hon väl får flaskan och hon tittar en rätt i ögonen smälter man och flyter ner till jordens mittpunkt. Hon är så fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar