onsdag 11 juli 2012

Vardag och firande.

Dagarna rullar på och vi njuter varje sekund av vår älskade dotter. Nu har hon blivit en vecka, kan inte riktigt förstå att det gått så fort. 1 VECKA! Hon är mer och mer vaken och hon tittar på oss så att man bli alldeles varm i kroppen.

Amningen fungerar fortfarande inte som den ska och hon tar allt mer sällan bröstet, men det gör mig inget längre för hon ser så fridfull ut när hon får ersättningen. Dessutom så länge hon blir mätt och är frisk så är mamma nöjd. Igår kväll när jag gav henne bröstet gick det dock väldigt bra, hon åt mer än hon gjort vid något tillfälle och jag fick glädje tårar. Det fungerade i alla fall en gång och det räcker för mig om det inte skulle göra det något mer.

Nu har vi i alla fall vägt henne för sista gången uppe på BB, nu har dom sett att hon gått upp ordentligt så nu tog BVC över. Som förresten var på hembesök igår och allt var som det skulle. Vår lilla flicka är välskapt. Dock blir hon fortfarande lite blå om händerna och fötterna så vi ska upp till barnavården idag vid tjugo i 2, för att kolla lite för säkerhetens skull.

Så ikväll kommer svärföräldrarna hit, lilla Zoe´s farmor och farfar, så jag håller på och städar och ibland blir jag tvungen att lägga mig ner och gosa med sötnosen. Skulle ha beställt tårta, men kom på att det blir nog svårt att få en bakad samma dag som man beställer, så jag ska fixa i ordning en. Så idag ska vi fira att lilla Zoe är född.

I morgon kommer min kära moder och min älskade mormor hit och ska hjälpa mig plocka lite och gulla med lillan. Och på söndag kommer båda mina föräldrar hit och min syster, så då får Zoe träffa sin morfar för första gången. Så vi har lite att styra med i veckan i alla fall.

1 kommentar:

  1. Grattis till er och tack för ditt grattis när lillebror föddes! Det värmer.

    skönt att det funkar med ersättning när amningen krånglar.

    SvaraRadera