måndag 9 juli 2012

Ge ersättning.

I går kväll så gav vi Zoe ersättning efter att hon ammat mig, det var inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Eftersom jag hela tiden har sagt att jag velat amma och hoppats att det inte ska krångla trodde jag det skulle vara en plåga för mig. Men det var så vackert att se henne äta ordentligt och hon såg så tillfreds ut när hon fick ersättningen. Dessutom var hon så nöjd och glad efter att hon ätit färdigt så jag kände mig bara otroligt lycklig. Så jag känner att skulle amningen inte komma igång att fungera kan jag lugnt tänka mig att mata henne med flaska och ersättning, för hon såg verkligen så rofylld ut.

Idag ramlade hennes lilla navel bort, och det känns väldigt skönt eftersom jag hade lite problem med att jag tyckte den var äcklig. Dessutom luktade det verkligen hemskt nu i slutet, så mamma är glad att den är borta.

Vid elva nu på förmiddagen ska vi upp och väga vår lilla skatt igen. Vi hoppas verkligen att hon har gått upp nu igen och förhoppningsvis rätt mycket. Hennes mage har i alla fall blivit rundare sedan hon fick ersättningen och hon är alltid mätt och go efter gångerna. Nu på morgonen låg hon och tittade sig omkring i säkert 1½ timme och verkade så nöjd med tillvaron. Hon är så fin vår lilla prinsessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar