måndag 23 juli 2012

Helg i Lönneberga.

Helgen spenderades i Lönneberga hemma hos mina morföräldrar. Trodde det skulle vara lite smått jobbigt med Zoe, men hon var lika lugn som alltid. Hon är så bedårande och man blir alltid lika förvånad över hur lite hon skriker, hon pratar mest när hon vill något och man hör att hon är tjurig. Så det fungerade alldeles utmärkt att åka iväg, det enda var att hon inte riktigt ville somna första natten. Fast vi kom på att "felet" berodde på att hon inte fick tillräckligt med mat, så vi fick öka ännu en gång med ersättningen. Så nu äter hon 130ml vid varje måltid och hon äter var tredje eller fjärde timme.

På fredagen hjälpte min syster mig att bleka håret för att jag skulle färga det. Fast det blev inte riktigt bra så jag fick gå runt med lite lustig hårfärg på kvällen, men det kvittade. Det var rätt snyggt ändå. Hade lite blont, lite brunt och lite rödorange. 

På Lördagen var vi inne i Vimmerby hos Zoes mormor och morfar och hälsade på hela dagen. Först så hjälpte min syster mig att blondera ännu en gång och det blev lite vettigare, men inte helt perfekt, fast det sket vi. Så var det dags för den blåa färgen att åka i, japp jag har färgat håret blått! Fast det blev missfärgat eftersom jag tog en ljusare nyans än vad jag haft innan, så jag har fått beställa den mörkare färgen.

Sedan tog vi en promenad med lilla Zoe på stan, jag och fästmannen. Det var rätt öde, men det var skönt att gå lite och vi gick förbi affären åt mormor och morfar och handlade hem lite. När vi kom tillbaka hem grillade vi och åt jätte god grillad mat. Jag fick lax med chilimarinad och det var verkligen otroligt gott och så var det stekt färskpotatis till.

Så helgen har varit jätte bra och mysig. Jag har missfärgat blått hår och vi hat vilat upp oss lite och tagit det lugnt. Vår lilla ängel mår jätte bra och har nu börjat titta på oss och annat riktigt mycket, man ser att hon börjar se ordentligt. Dessutom hade vi fått brev om hennes namn från skattemyndigheterna nu när vi kom hem, så nu har vi papper på att hennes namn är registrerat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar