söndag 8 juli 2012

Jobbig dag.

Telefonen ringde senare igår kväll och vi fick lite tråkiga nyheter. Det var någonting med en etta och trombocyter, jag han inte riktigt förstå vad det handlade om. Men jag kan inte säga att jag var en glad mamma igår kväll, jag var så rädd och orolig och låg och grät massor. Dom sa att vi skulle komma tillbaka idag på förmiddagen och ge mer kiss som dom skulle skicka på odling.

Så vi var uppe i förmiddags och hon fick kissa i en mugg, lite segt och tog lite tid, men vad gör man inte för att ens lilla ängel ska må bra. Dessutom vägde dom henne och nu hade hon gått ner igen, vilket fick mig att bli orolig igen. Så nu i eftermiddags ringde dom och meddelade att hon hade lite för mycket vita blodkroppar, så dom har skrivit ut penicillin till vår lilla skatt som vi måste hämta ut i morgon. Får reda på vad det är när dom fått svar från odlingen. Dessutom sa dom att vi ska köpa hem ersättning och ge henne eftersom hon inte verkar vilja gå upp i vikt. Så jag ska först amma henne och sedan ge henne ersättning om hon vill ha mer att äta. Så det verkar som att hon kanske inte får i sig som hon ska, även att mina bröst är överfulla och det rinner ifrån dom så fort jag inte har BH på mig.

Denna mamman känner sig just nu väldigt nere, det känns som jag har gjort något fel. Att jag kanske ammar fel eller någonting annat. Fast jag vet att hon får i sig när hon ammar och att hon visar att hon är mätt dom flesta av alla gånger eller somnar på bröstet. Jag som tyckte allt gick så bra i början och att allt var lättare än vad jag trodde det skulle vara.

Fast när jag känner att jag mår dåligt är det bara titta på vår lilla skatt och det mesta känns bra igen, och hela kroppen fylls av kärlek. Vår älskade vackra dotter, skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan dig.

1 kommentar:

  1. Tina Gustafsson2012-07-09 22:25

    Oroa dig inte! Det mesta brukar lösa sig med tiden, dagens läkare är riktigt duktiga och vet vad de gör. Och vad det gäller amningen så är båda mina barn flaskbarn, Alva vägrade ta bröstet alls, och Hugo gick inte upp i vikt. Men de är exakt lika fina iaf och man är INTE sämre mamma för det. Stay strong! <3 :)

    SvaraRadera