måndag 23 september 2013

Lång dag.

Det blev inte så mycket med att hitta saker att skriva om till bloggen. Dels för att jag fick sådan huvudvärk av att sitta vid datorn och sedan eftersom jag är sjuk har jag legat i sängen mycket idag. Har dock gjort lite hemma, även att min man sa att jag inte behövde det eftersom jag inte mådde bra. Så jag har tagit tag i tvätten eftersom maskinen sköter sig själv och att hänga upp tvätt är inte så jobbigt och dessutom kan jag pausa om jag inte orkar och sedan tag i resten när jag har samlat lite krafter. Sedan håller jag också på med disken för fullt eftersom det är samma sak med den, jag behöver inte direkt vakta den.

När det kommer till maten så fanns det inte mycket att välja på eftersom mannen har förätit sig på pasta och vi inte har potatis hemma eftersom det tog slut igår. Jag orkade såklart inte ta mig ner till affären så jag fick hitta på något till ris som jag inte behövde vakta och såklart inspirerad av hösten som jag är blev det en gryta med vad man hade hemma. Kyckling, morötter, rödlök, vispgrädde, fond och kryddor. Mannen tyckte om det men som vanligt så tjatade han massor på mig att inte ha timjan i maten. Så jag ska försöka komma ihåg det, men dottern var helt galen i maten. Har nog inte sett henne äta så mycket på länge, tog hela tallriken full (en djup barntallrik) och hon åt upp allt utom kanske 4-6 skedar. Så ni kan ju ana att man blir en glad mamma när maten är mer än godkänd och man har improviserat med vad som fanns hemma.

Så dagen hittills har varit lång, men jag har ändå tagit mig an lite som jag orkat med eftersom att jag inte skulle bli alltför uttråkad. Glömde nämna att vi tagit bort benen från Zoes brors säng eftersom den fortfarande står kvar i hans gamla rum och vi var rädda att hon skulle ramla ner. Så under tiden han inte är här så har hon en myshörna och när han är här så blir det såklart hans sovplats. Känns både smart och bekvämt på många sätt.

1 kommentar: