tisdag 24 september 2013

Jobbig dag.

Inte direkt piggare idag, men i alla fall orkat med lite mer. Kanske har ansträngt mig lite för hårt till och från för jag känner det i kroppen. Fast vissa saker måste bli klart ibland även att man är sjuk. Dock unnade jag mig att köpa ett nytt tea och testa eftersom hösten kyla börjar blir råare och då klunkar jag massor med tea. Det roliga är att det är ett nytt tea, men jag har druckit något som smakar exakt likadant innan. Under en höst för många år sedan, antagligen ett löstea som jag köpt i Kalmar när jag varit där med skolan. Hur som helst massor med nostalgi och kärlek eftersom jag tycker det passar utmärkt nu.


Köket har jag i alla fall hunnit får rent, har dammsugit nästa hela lägenheten förutom att batteriet dog så jag fick ladda det och ska sedan fortsätta med vardagsrummet som jag inte hann få helt klart och köket. Tills dess tog jag lite paus efter att ha hämtat dottern, så jag dricker lite tea och sedan ska jag få in den sista torra tvätten och hänga upp lite nytt.  Har även fått fram lite varmare vantar, mössor och halsdukar till Zoe så att hon slipper frysa under morgonen när jag cyklar med henne till dagis. Jag hittade ett par vantar jag inte ens minns att jag sett eller vart jag fått dom ifrån, lite brunbeige färgade med en liten blomma på varje vante. Hur gulliga som helst och passar perfekt till henne höstkappa.

Känner mig duktig även att jag är sjuk, fast jag kommer nog få igen det ikväll eller i morgon.


Glömde skriva att vi i Lördags var iväg till Tranås och svärföräldrarna för att fira mannens son som fyllde 15 i fredags. Minns min egen födelsedag när jag blev så gammal, min tårta var den grymmaste, måste leta fram ett kort på den så ni får se. Tänkte i alla fall dela med mig lite av bilderna från helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar