fredag 27 september 2013

Kreativ höst.

Denna hösten verkligen inte lik andra. Nog för att jag vet att min inspiration får sig en boost varje höst, men att den skulle bli såhär stark denna höst visste jag inte. Lite kan ju vara att jag mår så jäkla bra just nu, att saker går framåt och att min dotter gör varje dag underbar. Men också att jag på något sätt er allt i mycket klarare färger och inte direkt ser det gråa fast det är riktigt grått ibland.

Jag känner att min lust att laga mat och experimentera i köket är riktigt stor just denna höst. Jag vill laga mat i massor, jag vill testa nya saker och jag vill stå i köket i flera timmar. Har ställt mig i köket flera gånger dom senaste veckorna och börjar pyssla med något bara för att jag är uttråkad. För en liten stund sedan stod jag och hackade upp alla rabarber, det blev 3 liter. Som jag ska göra kräm av, räknade ut på receptet att det kommer bli runt 6 liter kräm. Lagom mycket för att ha själva och samtidigt ge bort lite till nära och kära.

Sedan ska jag testa att göra inlagd pumpa eftersom det är en viss person som har tjatat på mig att göra det. Jag har själv aldrig ätit något med pumpa, men någon gång ska ju vara den första. Sedan ska jag göra en pumpapaj eller något liknande också. Så denna hösten ska jag testa på en hel del nytt, ska se om jag kommer på eller hittar något mer förutom detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar