tisdag 9 april 2013

Vårruset here I come!

För ett tag sedan var jag med i en tävling där man skulle designa en löpartröja och det var i samarbete med vårruset. Vann man fick man sin tröja tryckt och lite annat. Kom man inte på första plats kunde man i alla fall bland några andra vinna tröjan och en startplats i vårruset. Jag kollade min skräppost på mailen igår och ser ett mail där det står att jag är vinnare, tänkte såklart att det var något fejk tills jag kollade avsändaren. Det var från dom som anordnade tävlingen och det visar sig att jag vunnit en löpartröja och en startplats i vårruset.

Så kvällen den 14de Maj kommer jag stå i Jönköping och vänta på att få jogga/gå vårruset på 5 km. Det känns rätt roligt att få delta i ett lopp även att jag ännu inte börjat springa, kanske ger mer smak till nästa år, vem vet. Så nu ska jag börja ge mig ut på rundor som är 5 km eller mer och börja jogga det också, så att jag klarar av att jogga en del av banan i alla fall.

Toppen på hela kakan är att jag aldrig direkt varit i Jönköping, jag har åkt igenom, varit med Zoe på sjukhuset Ryhov och handlat lite med grannen en gång. Mer än så har jag inte sett av Jönköping, trots att det ligger lika nära Eksjö som Västervik låg ifrån Vimmerby, där jag spendera mycket tid och tog bussen för att handla ibland. Känns väldigt lustigt, men sådant är fallet. Så det ska blir trevligt att se ett så vackert ställe, enligt vad dom skriver på hemsidan, av en stad jag knappast sett något av. Så det är en sak som känns väldigt bra också, att jag ska få se lite av vackra Jönköping samtidigt som jag motionerar.

Sedan att det bara är tjejer/kvinnor som deltar får det hela att kännas väldigt betryggande, eftersom jag aldrig varit på något liknande och aldrig riktigt tyckt om att motionera eller tävla.. Om man inte räknar med när jag var liten och älskade att simma och tävla i det, men det slutade när jag fick min mens vid 12 års ålder. Så sedan dess har jag inte brytt mig om något som har med svett eller ansträngning, fören nu. Så att det bara är tjejer där får mig att känna mig trygg, trots att jag antagligen lär synas rätt bra med mitt röda hår.

Så nu har jag lite mer än en månad på mig att tagga och förbereda mig inför detta och jag ska göra det bästa av det hela och jag ska försöka jogga så mycket som möjligt nu innan, så att jag kan jogga så mycket jag bara orkar av banan.

Hela magen är fylld av lycka och jag är nästan säker att hade jag inte vunnit detta hade jag nog aldrig deltagit i ett lopp, och om jag hade gjort det skulle det nog ha dröjt flera år. Så det känns som en stor chans för mig och att dessutom få känna på om det är något för mig.

Här är rundan i Jönköping som jag ska ta mig igenom!

Bilderna har jag lånat ifrån Vårrusets hemsida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar