måndag 8 april 2013

LCHF, nu kör vi.

Jag har bestämt mig för att ta tipset jag fick ifrån Magda som bloggar på LCHFgott, att jag ska testa hela grejen med LCHF i en månad och se vad jag tycker om det. Så jag har skrivit upp veckans matsedel och det är bara recept jag hittat på en sida med LCHF recept. Så idag kör jag igång min första LCHF vecka, så får vi se hur det går.

Det var inte enkelt att hitta recept för hela veckan och när jag handlade alla ingredienser så glömde jag ändå morgondagens huvudingrediens. Så vi får se hur det går, har lite svårt att hålla koll på vad jag verkligen får äta och vad jag inte får äta, mer än det självklara såklart. Men köpte en tidning med recept i och där står vad jag ska undvika och sådant, så där får jag lite hjälp. Så nu startar jag och så vid veckans slut får vi se hur det har gått. Lär antagligen också uppdatera under veckans gång.



Kan även nämna att jag har fått en matlista som jag varje söndag ska fylla i för hela veckan, svårare än vad jag trodde, så jag vet vad jag ska köpa hem för något för hela veckan och så det är bestämt i förväg vad vi ska äta så jag inte står där klockan två och inte vet vad jag ska laga. Ett litet tips till personer med ADD/ADHD eller bara ni som har lätt att glömma att ta fram något att äta vissa dagar. Ska testa detta ett litet tag och se om det blir bättre i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar