onsdag 24 april 2013

Magsjuka och diverse annat.

Jag börjar känna mig rätt dålig på detta och det känns inte alls bra. Dels har jag märkt att när jag inte kan skriva av mig och mycket samlas inuti mig så bubblar det lätt över och ofta.

Har dessutom varit magsjuka här hemma hos oss, andra gången lilla trollungen fått det i år och denna gången fick även vi föräldrar detta. Så natten till lördag och natten till söndag spydde hon en gång vardera, sedan var hennes över. Natten till måndag runt ett tiden började jag med att spy, sedan någon gång på morgonen vid sju tiden började fästmannen. Jag slutade spy någon gång vid nio tiden, men då verkade febern vara framme så jag låg och frös som en tiger på nordpolen. Fästmannen slutade inte spy fören runt sju tiden på kvällen. Som tur är har vi världens underbaraste granne och vän som tog lilla Zoe mellan nio tiden på morgonen och fem tiden på kvällen så vi kunde vila upp oss, så i alla fall jag mådde så pass bra att jag orkade ta hand om trollungen.

Sedan igår hade jag en absolut hemsk dag.. Som jag skrev så har det bubblat över rätt mycket den senaste tiden eftersom jag inte haft tid och ork att skriva av mig här. Så igår hade jag den värsta dagen jag haft på länge, rent psykiskt alltså. Ångest, panik och ren och skär hopplöshet kände jag. Sådana känslor jag hade igår och så hemskt som jag mådde igår har jag inte gjort sedan ett tag innan jag träffade min fästman, så det borde vara runt 3 år sedan. Så att helt plötsligt känna allt det där igen, utan anledning var helt och hållet hemskt. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra. Allt kändes hopplöst och det kändes som att ingenting spelade någon roll. Jag förstod inte varför jag kände så och jag kunde inte göra något åt det, så jag bara grät och kände mig så hjälplös. Fast det gick över efter ett tag, och sedan dess har jag mått bra. Men jag ska nog försöka skriva lite mer här, för jag kan inte ha alla tankar inuti och jag måste få skriva av mig.

Så framöver ska jag ge mig lite tid varje dag att skriva, kommer det ingenting intressant första gången jag sitter här så får jag försöka igen lite senare. Blir det massor jag skriver så jag inte hinner få ner allt på en gång, får jag ta två eller tre gånger till att skriva klart. Nu har jag lovat mig själv att i alla fall sitta 15-30 minuter och försöka få till ett bra inlägg, tar det längre eller kortare tid spelar det ingen roll, bara jag får ner något och får ut saker jag inte kan ha inuti. Detta är inte för att ni läsare i första hand ska få mer att läsa, även att ni kommer få det utan det är för att jag måste få ut saker.

Så nu ska jag pyssla i hemmet för jag är ordentligt efter med allt tack vare sjukdom, så jag ska försöka få så mycket som möjligt gjort idag, i alla fall det jag orkar. Är fortfarande helt slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar