onsdag 20 mars 2013

Plugga till hösten och ångest.

Var på möte idag med syon på Eksjövux där jag ska börja studera till hösten för att få komplettering på mina gymnasiebetyg och sedan även studera omvårdnad mot psykiatri. Fick ett väldigt glatt besked och det var att jag kan börja direkt på omvårdnad i höst och samtidigt komplettera mina gymnasiebetyg. Så istället för att plugga två och ett halvt år, blir det bara ett och ett halvt. Så det känns extremt skönt och att dessutom baka ihop allt tillsammans med att jag får en utbildning och kan börja små jobba känns riktigt roligt. Dock blir det att jag ska börja studera en kvällskurs med datorkunskap så att det blir färdigt innan. Dessutom har jag några kurser klara sedan gymnasiet och dom poängen räknas in i allt, det betyder att jag inte behöver lägga till massor med extra kurser för att få upp poäng. Däremot ska jag läsa alla kurser som finns där inom psykologi och psykiatri.

En nackdel med att plugga är att det känns hemskt att behöva lämna bort Zoe, känns absolut inte rätt någonstans. Ångest av att bara tänka på det, men jag vet att hon kommer ha det bra och att jag behöver tiden hemifrån och utbildningen. Det blir nog lättare när man kommer in i det, med tror jag lär få ta tabletter emot ångesten dom första dagarna. Fast som det ser ut nu börjar hon den 8 augusti och jag den 19, så jag kan vänja mig vid det hemma och slipper kanske få extrem ångest och gråta i skolan.

Nu ska jag njuta som bara den av den sista tiden, som jag såklart har gjort till fullo all tid jag varit hemma. Fast nu är det ju verkligen på ett annat sätt, mer bus och full rulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar