måndag 4 mars 2013

Bebissjuk.

Är en hel del bebisar just nu. Den underbara Avva som jag träffade i min hemstad Vimmerby som jag mött genom bloggvärlden fick för snart en månad sedan en liten söt flicka. Häftigaste Katta Kvack är återigen med bebis och jag tycker det är så mysigt, kanske en liten flicka eller som jag skrev, en liten mini Katta Kvack. Sedan fick jag reda på av min kära vän Tezz att en gammal barndomsvän (har ingen kontakt med denna människa) väntar barn och råkade hitta en fiende forever som också väntar barn.

Även att jag har min älskade underbara fina Zoe kan jag inte hjälpa att hela jag längtar efter eller kanske saknar hela grejen med att vara gravid. Visst var det jobbigt till och från och det är så mycket bättre med min vackra trollungen utanför magen, så var det så otroligt mysigt och jag saknar det verkligen. Dessutom saknar man vissa stunder den där första bebistiden, när alla grattade och man var så inne i en bebisbubbla. Jag är nog lite bebissjuk av att läsa om andra som nyss fått barn eller ska ha barn.

Fast jag känner samtidigt att jag vill vänta några år, tills Zoe har blivit sin egna lilla människa och hon kan leka med sig själv lite mer och underhålla sig. Ta hand om sig själv till viss mån. Det kanske ändrar sig framöver, men mina studier ska bli klara och Zoe ska absolut blir större. Så det får vänta. Men jag kan inte förneka att jag blir extremt sugen på bebis (igen), när man läser om alla andra. Det är så mysigt!

Zoe endast tre dagar gammal

1 kommentar:

  1. Jag är oxå extremt sugen på en till även fast Novalie inte (ens) är en månad. Jag frågade Jonas dagen efter när det var dags för nästa o det blir en nästa EFTER jag fått mitt körkort. Jonas letar minibus förfullt o då finns det inget som stoppar oss. Inskrivningen på körskolan blir i slutet av denna månad. Sedan jävlar ;) jag vill ha en stor familj med mycket kärlek <3

    SvaraRadera