söndag 1 december 2013

Ta fram tankar..

En sak som jag tycker är lite jobbigt ibland, som jag även tror att min älskade man stör sig på, är att många tankar och idéer jag har diskuterar jag med honom även om jag vet att han inte finner det intressant. Det är mycket som jag tidigare skulle ha skrivit om här på bloggen, som jag skulle delat med mig av och förhoppningsvis fått respons på här. Fast eftersom att dottern och skolan tar upp så mycket av min tid så blir det inte att jag skriver mycket här. Jag önskar att jag hade tid som innan att när jag tänker på något eller har en åsikt sätter mig ner och skriver ner allt.

Reflekterar över vad som rör sig i mitt huvud med hjälp av att skriva ner det, istället för att tänka runt det och tappa hälften eller diskutera det med min man som knappt lyssnar för att han inte tycker det är intressant och det i alla fall försvinner ut i det tomma intet.

Jag borde bära med mig ett block och en penna vart jag än går för att skriva ner några stödord så att jag sedan kan minnas vad jag tänkte på eller reflekterade över. Så att när jag har tid att sitta här kan jag skriva ner det och få igång lite mer på bloggen och på min kreativa hjärna.

1 kommentar:

  1. Din man verkar tråkig, låter som du behöver lära känna någon du kan utbyta dina tankar med.

    SvaraRadera