söndag 1 december 2013

Reumatolog i Jönköping.

I morgon bitti klockan 06:00 ska jag och min älskade man lämna dottern på dagis, en halvtimme innan det egentligen börjar så får en fröken komma dit och ta lilla Zoe. Bara för att bussen till Jönköping går tjugo minuter över sex, måste ta den för att hinna till sjukhuset där jag ska vara klockan 08:30.

Ska då träffa en reumatolog för att se hur man ska gå vidare med det faktum att jag har Reumatoid Artit. Jag kan nu inte skriva så mycket mer än att jag kommer dö av att gå upp klockan 04:00 på morgonen och sedan vara iväg till runt två tiden, hämta dottern på dagis och sedan orka med till kvällen. Ska dessutom baka pepparkakor med henne i morgon eftermiddag, har gjort egen deg idag.

Men nu håller jag alla fingrar och tår för att jag kanske får lite hjälp i morgon, eller att dom börjar med fortsatt utredning för att komma på lite mer specifikt om min sjukdom. För att sedan kunna hjälpa mig på olika vis. Mitt knä är fortfarande jobbigt dom flesta dagarna, men jag har mina ljusa dagar och då är min energi på topp. Har under några dagar haft det rätt bra och två dagar i rad har jag cyklat ner till affären tre gånger, för att jag glömt saker jag skulle köpt. Då har man energi och lust i alla fall.

Sedan är min vänstra handled hemsk, har ont dagligen och det går i vågor. När det är som värst kan jag knappt använda handen och det gör extremt ont. Nu ska jag inte tjata mer om detta, utan jag skriver i morgon om hur det gick hos reumatologen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar