fredag 5 juli 2013

Studera.

Den 19 Augusti börjar jag att studera igen. Jag ska läsa upp mina gymnasiebetyg, samtidigt som jag ska läsa omvårdnad - psykiatri. Känner att till en början kommer det bli riktigt rörigt med allt, men jag vet att jag måste bli klar med detta och när jag är klar om 1½ år så kommer jag kunna börja jobba och sedan kan jag bestämma mig om jag ska plugga vidare, i så fall blir något mer inom psykiatri.

Till att börja med som jag fått reda på att jag ska läsa är i alla fall:

  • Psykologi 1
  • Specialpedagogik 1
  • Vård och Omsorg 2
När jag fick omvårdnad på gymnasiet i ett år så hann jag faktiskt klart med en kurs och fick godkänt, så den slipper jag i alla fall och får hoppa direkt till kurs 2. Så det känns bra. Sedan tillsammans med dessa så ska jag också läsa två ämnen som jag måste läsa upp mina betyg på, antagligen blir det matte och något mer, eftersom jag har svårt för matte så tyckte dom att jag skulle ta tag i det direkt så jag verkligen blir klar med det.

Så nu letar jag böcker i det jag ska läsa, dom ämnen som inte har med omvården att göra har jag redan liggande i garderoben, om dom nu använder samma. Kommer tyvärr blir dyrt att köpa alla, eftersom jag inte hittar dom begagnat, men det ska vi nog klara. Måste ju ha dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar