onsdag 6 februari 2013

Nu kör vi mer grönt!

Ännu en dag och onsdag är som vanligt städdag. Så jag ska få i ordning det sista, vilket är tvätta den lilla tvätt som är kvar (lite Zoe kläder bara), tömma maskinen och ställa in det lilla som inte fik plats. Vika och lägga in all tvätt som torkat färdigt, dammsuga och skura. Inte alls mycket, men beroende på hur trollungen är så går det ju olika fort, men det ska i alla fall bli klart idag.

Sedan ska jag dra mig ut och gå bort till ICA för att se vad denna vecka bjuder på för kortpris. Dom ska ju ha ett grönt år så förra veckan märkte jag att det var massor med gott till ett billigare pris. Jag inhandlade: broccoli, 2 kg apelsiner, päron, vindruvor och säsongssallad. Det sista var något jag bara kände att vi måste testa, eftersom vi måste äta mer grönt här hemma. Men det var inte populärt, men vi testade i alla fall. Så är verkligen nyfiken på vad som är denna veckan, kikade lite i bladet, men minns inte riktigt. Hoppas i alla fall det är något nytt att testa och kanske något man kan börja tycka om. Så jag ska försöka ta mig till ICA någon dag varje vecka och handla så mycket av korterbjudanden som möjligt (som är av intresse alltså).

Det lustiga är att även att jag är vegetarian är det inte mycket grönsaker och frukter som kommer in här, det är någon gång ibland och det mesta är fryst. Jag äter såklart den största delen av det, men ändå inte så mycket som jag borde. Så känner att jag verkligen måste skärpa mig och ta tag i det. För jag älskar grönsaker och frukter och jag älskar att testa nytt. Så i år har jag chansen att ändra det och jag är verkligen motivierad.

Kan ju alltid hoppas på att vi blir lite nyttigare och lär Zoe att äta massa grönt, även att hon redan älskar dom grönsaker vi gett henne (utom tomat), så det är nog inga problem. Nu ska jag köra igång och se hur mycket jag får gjort innan fästmannen kommer hem och innan jag beger mig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar