söndag 10 februari 2013

Lite små tankar och ord.

Nu dom senaste dagarna har jag kommit på hur mycket som helst som jag vill skriva om här på bloggen. Det är så många idéer att jag måste skriva upp dom direkt när det kommer till mig, annars lär jag glömma det när nästa sak kommer. Skulle jag skriva alla saker jag kommit på, funderat över eller sett den senaste veckan, skulle jag få sitta nästan en hel dag och skriva. Just nu sprudlar jag när det gäller texter och så finns inte direkt tiden för det.

Som alldeles nyss fick jag öppna ett till bloggfönster för en tanke jag hade förut kom upp igen och jag var tvungen att skriva ner det innan jag glömde det igen. Så jag hoppar mellan två inlägg och skriver för att få ner allt. Jag vill inte glömma något för risken är att det inte kommer tillbaka igen, som tur var gjorde detta det.

Jag har verkligen så mycket tankar och funderingar nu att dom trängs i huvudet på mig, allt vill ut samtidigt och jag klarar inte av det, jag hinner inte med. När jag är så här kreativ så blir det lätt rörigt, så jag får skriva ner allt som kommer upp och innan jag publicerar det här så ska allt ha sin rätta plats, en del arbete men så är det med en ADD hjärna som är extremt kreativ vissa perioder och helt tom andra..

Ett annat problem är att så fort jag sätter mig vid datorn vill Zoe vara med, det gör att texterna går lite långsammare och jag kommer få hålla på att skriva ett tag innan jag får ut allt. Som tur är har jag lärt mig skriva väldigt bra och relativt fort med bara en hand efter dessa sju månader. Dock vill jag kunna skriva med båda händerna, så det går ännu fortare.

Jag har funderingar på att beta av texter så fort jag får tid till det och så om det blir flera på en dag lägger jag som i kö som vanligt. Så jag tror att framöver kommer det bli en hel del som kommer upp, tankar för det mesta om saker jag sett eller bara saker jag funderat över.



Igår när jag försökte få Zoe kollade jag igenom mina anteckningar på telefonen som jag gör ibland när jag kommer att tänka på det. Oftast skriver jag små kom-ihåg saker till mig som jag skriva om, men ibland hittar jag små små texter eller snarare citat som jag skrivit. Oftast fylls mitt hjärta av så mycket glädje och stolthet när jag läser dom, för dom är fantastiska! Kan oftast inte förstå att jag har skrivit om, att det är mina tankar som format det vackra.

Jag funderade på att skriva ut en del av mina små egna citat här, eftersom jag ofta delar med mig av andras som jag hittar på nätet, så kan väl folk få se mina och dela med sig av. Men av erfarenhet vet jag att folk gärna snor bra texter och tar egen kredit för dom. Skrev en gång ut ett litet citat jag skrev när jag var runt femton, jag var så stolt över det och älskade det fullkomligt, men någon snodde det och sa att det var deras. Det dök upp på flera sidor där folk sa att dom hade skrivit det och så höll det på så. Jag var förkrossad eftersom jag var snäll att dela med mig, tänkte jag att folk kunde i alla fall vara ärlig och erkänna att dom hittat och tyckte det var bra.

Är rätt säker på att någon kommer att påstå att jag inte alls har skrivit detta citat, utan dom känner den som har gjort det och så vidare. Men så länge jag vet inuti mig att jag har skrivit det, att jag hade det på datorn flera veckor innan det kom ut på nätet och inte längre bryr mig om vad andra säger så är det okej. Hur eller hur så låter det citatet såhär: "Ge mig gåshud och häll glitter i mitt hår"

Tror aldrig mer att jag kommer våga lägga ut ett citat på nätet, av rädsla för att andra ska säga att dom skrivit det och för att jag känner mig för nöjd med det jag skrivit för att det ska hända igen. Så mina små texter kommer nog hållas för mig själv, tills jag är tillräckligt modig att våga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar