tisdag 5 februari 2013

God (effektiv) morgon!

Klockan är 07:00, min klocka ringde klockan 06:15 och jag klev upp direkt. På mindre än en timme har jag:

  • Gjort mannagrynsgröt till fästmannen
  • Fyllt och satt igång en maskin disk
  • Varit ute med hunden
  • Plockat in tvätt
  • Satt i gång en maskin tvätt
  • Fixat välling och gett till Zoe
  • Gjort tea till mig och börjat dricka
Det är en sak som verkligen är olikt mig, jag har fått gjort nästan allt jag ska göra idag och jag har inte ens varit vaken en timme. Jag brukar vara extremt slö på morgonen, men detta gör mig verkligen pepp. Att börja en dag med att hinna så mycket, utan att jag känner mig stressad och utan att jag måste göra så mycket direkt, är väldigt nöjd med mig själv och klappar mig på axeln.

Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid Zoe och dricka mitt tea framför Unforgettable och njuta lite av morgonen, för det är jag värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar