tisdag 22 januari 2013

Ensamt.

Då var man ensam igen och trollungen sover. Dricker mitt morgon tea och funderar över vad jag ska hitta på idag. Ska ta hand om den sista tvätten och lite disk som ska diskas för hand. Sedan är det inte så jätte mycket som finns att göra, men jag hittar väl alltid något att göra. Inte lätt att vara utan fästmannen när man är så van att spendera hela dagarna med honom, fast förstår att det är skönt för honom att ha något att göra.

Ska försöka hinna titta ifatt lite serier eftersom det blivit lite dåligt med tittande på sista tiden. Har mest läst bloggar och annat när jag druckit tea vid min lilla dator. Läser så många olika bloggar att det blir en hel del att läsa varje dag, visst läser jag inte varje litet inlägg, men det är ändå runt 20 inlägg per dag.

Fast jag ska inte ligga i sängen och titta hela dagen, ska pilla här hemma så att jag bara har att dammsuga och skura i morgon. Är ju min städdag, men har ingenting kvar ens idag. Fick det mesta gjort igår och har lärt mig att plocka bort jag saker direkt efter, speciellt trollungens leksaker. Har märkt att när fästmannen är borta och jag kan gå och småplocka i lugn takt så blir det mycket bättre och jag får mer gjort än när han är hemma och tjatar mer på mig. Känns lite lustigt, men det går i min takt och jag kan plocka lite här och lite där och ändå får allt färdigt.

Dock finns det fortfarande smågrejer som jag behöver hjälp med, men det fixar sig nog till slut. Nu ska jag dricka färdigt mitt tea och fortsätta titta serier innan jag börjar plocka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar