måndag 3 mars 2014

Varför älskar jag Eksjö stad?

Sitter och rensar igenom bilder på datorn eftersom jag har så himla mycket och det tar upp mycket plats. Har aldrig riktigt orkat gå igenom fören nu, men det var inte det jag skulle skriva om. Utan när jag sitter och kollar igenom alla mina bilder så kommer det upp många på vackra Eksjö, året runt i alla väder och på olika platser. När jag ser Eksjö igenom alla foton som jag har tagit här är det lätt att förstå varför jag förälskat mig i denna staden och varför jag trivs så otroligt bra här. Staden är så otroligt vacker vid varje årstid och det finns så mycket här att glädjas åt och njuta av.

Att jag hamnade här är ju en slump eftersom jag fann kärleken hos en person som bodde här och det blev att jag flyttade hit. Annars hade jag faktiskt aldrig bosatt mig här. Visst längtar vi båda efter en större stad där det finns fler människor att lära känna och där det händer mer. Samtidigt så trivs vi båda otroligt mycket här och tycker att det är en otroligt vacker stad.

Så den största anledningen till att jag älskar denna stad är för att den är så vacker med sina gamla vackra gator och sin fina natur. Att vi bor precis bredvid en stor skog och där det går en underbar stig runt en vacker liten sjö gör det hela inte sämre i alla fall. Sedan finns det många vackra vägar man kan gå om man vill promenera och har man kameran med så är det vackert här jämt. Även en grå dag kan vara vacker i denna stad tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar