tisdag 18 mars 2014

Sjuk dotter - trött mamma.

Insåg att jag tidigare glömt att skriva om att lilla Zoe under Februari månad fick börja ta medicin emot astma. Dom misstänker dock att det endast är förkylningsastma, men det känns lika hemskt ändå. Nu under hösten och början av året har hon varit sjuk massor, men extrem hosta. Det går inte en vecka utan att hon är sjuk eller förkyld, så det känns verkligen jobbigt just nu.

Hon är återigen där med jätte jobbig hosta så vi var uppe på BUM (barn- och ungdomsmedicinska) för att kolla lite hur vi ska fortsätta med medicinen. Hon ska idag och i morgon ta regelbundet under dagen och sedan fortsätta tills det blir bättre + två veckor till och sedan en av medicinerna fram till Maj då hon ska på återbesök. Efter det ville dom ta uppehåll under sommaren för att se om det fungerar, annars misstänker dom att det är vanlig astma och inte förkylningsastma.

Man känner verkligen hjälplös när ens dotter är sjuk så pass ofta och besväras av andning och hosta. Det är ju värst på natten då hon hostar så det låter som att hon ska kräkas, man sover inte alls bra och man vaknar många gånger under natten och vissa nätter är vi vakna några timmar eftersom hon själv vaknar och inte kan somna om.

Inatt var vi uppe mellan cirka halv två och fram till halv fyra, sedan var det bara att gå upp vid halv åtta eftersom jag hade ett möte, sedan iväg med Zoe till sjukhuset och snart bär det av till skolan. Ska dock säga till läraren att jag bara stannar för APL uppgiften som jag ska ha inför att jag nästa vecka går ut på praktik i fyra veckor, sedan att jag måste hem eftersom min dotter haft feber under natten och dagen, dessutom har jag inte sovit mycket i natt så jag är inte alls klar i skallen. Så måste verkligen vila lite. Får se om det är okej, annars kommer jag nog slockna vid sju ikväll med min dotter i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar