måndag 24 juni 2013

Skriva mer!

Jag vill verkligen skriva mer här, passa på när tiden finns över och kanske skriva ihop lite tills hösten eftersom jag då kommer ha mycket annat att göra så det kommer antagligen bli ännu mindre tid att skriva då. Visserligen kan jag ta tillfällen och skriva via mobilen, så att det i alla fall blir lite aktuellt och inte bara sådant jag skrivit innan och sedan lagt på kö för att publiceras. Fast jag vet inte hur mycket tid det ens kommer finnas över till det, men jag ska verkligen kämpa för att få det att fungera, för jag behöver bloggen och jag behöver skriva av mig.

Men tänkte kolla igenom alla mina gamla texter och dikter, en del av det finns på datorn och andra finns i böcker. Så ska jag utifrån det jag hittar försöka få inspiration till att skriva, för vissa dagar flyter det på som vatten i en å och andra dagar är det segt som sirap och då känns det riktigt jobbigt. Eftersom jag älskar att skriva så är det nästan sorgligt för mig dom dagarna det tar emot, när jag inte har idéer, tid eller glöden att skriva. Då gör jag allt för att finna något som kan få mig att starta, för när jag väl börjar skriva så dansar mina fingrar över tangentbordet och jag behöver knappt tänka, det bara kommer.

Så nu ska jag leta lite texter och se vad min kreativitet kan hamna och vad det kan bli för vackra och spännande inlägg framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar