tisdag 18 juni 2013

Aldrig ändrat stil

2005, året då jag ändrade stil helt. Jag hade blivit dumpad av min första kärlek och började skada mig, gick ner ordentligt och kände mig så fel så som jag såg ut. Så jag ändrade stil. Många gånger har jag funderat på hur jag idag skulle se ut om jag inte ändrat något, om jag bara fortsatt vara den jag var då.

På bara någon månad gick jag från alldaglig, till mörk och alternativ. Jag sökte på nätet efter musik och stilar, jag blandade och letade efter vad jag skulle trivas i bäst. Så jag tror jag blandade ihop massor med stilar, men mest åt goth-stilen. Eftersom det var något med den som lockade, något som fick det att vara vackert och stilfullt, samtidigt som det var mörkt och coolt.

Jag tror att dagen jag insåg att killen som jag spenderat över 9 månader med inte skulle vilja ha tillbaka mig, kände jag att personen jag varit innan och under förhållandet dog med kärleken och med sorgen, så jag var tvungen att hitta den nya Hannah och sedan hålla fast vid det, för annars hade jag nog gått under helt. En sak som förändrade mitt liv i samma veva var aborten, men den ska jag skriva ett annat inlägg om, fast jag tror att den spelade en stor roll också.

Jag började som sagt skada mig vid detta tillfälle, till en början var det nästan bara som rispor på armen, men med tiden blev det värre. I flera år var det en stor del av mitt liv, nästan varje dag så gjorde jag något för att straffa mig själv. Ett vrak var jag under många år av min tonår och det var mycket som pågick, många kriser, mycket självhat och jag vet inte allt var det var. Nu när jag ser tillbaka ser jag mycket mörker, men jag kan nu se alla dom underbara stunderna och att allt som hänt har format mig till den människa jag är idag, till en underbar mamma och en underbar partner, en underbar vän.

Trots att jag önskar att mycket aldrig hade hänt, att många av människorna i mitt liv aldrig kommit in i det och att jag önskar att jag tog vara på fler av dom så hade jag inte varit den jag är idag om inget hade hänt. Fast jag är ändå nyfiken över hur jag hade varit och sett ut det aldrig hade hänt, om jag aldrig hade ändrat mig. Hade jag haft en gladare tonår, eller hur hade det blivit. Kommer aldrig få veta det, men man kan alltid sitta och måla upp i huvudet vad man tror.

Jag älskar mitt liv idag, mina vänner, min familj och mig själv. Mitt självförtroende och min självkänsla växer för varje dag som går, till och med så mycket att jag inte kan fatta det själv ibland. Vissa vänner som fanns där och verkligen var riktiga finns tyvärr inte med mig idag, några har jag tappat kontakten med. Den finaste och allra dyrbaraste som fanns där igenom allt och som jag ändrade stil tillsammans med, som jag utvecklades med finns inte i livet längre. Den vackraste av alla änglar togs ifrån mig och mycket av dom minnen jag har från denna tiden, har jag inte längre någon att dela med. Allt finns inuti mig, allt som hänt formar mig varje dag.


2005-05-04:


2005-09-09:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar