lördag 22 juni 2013

Nattsvart dag..

Vill skriva, men orkar inte. Vill få ut allt dom värker och gör ont idag, allt som tynger ner mig till botten. Men orkar inte med alla runt omkring som dömer mig eller som kommer fråga hur det är och som vill trösta och säga snälla ord. Jag vill inte känna alls just nu, eller få veta vad folk tycker om mig eller tänker.

Just nu vill jag bara lägga mig ner och få existera, utan att känna och utan att tänka. Jobbigt jobbigt! Ångest, smärta och allmänt nere. Vill slå sönder tangentbordet och datorn, för mina leder värker och mina händer vill inte skriva rätt, och det gör mig sur och får hat emot mig själv för att jag inte ens kan skriva rätt. Önskar jag kunde skriva rätt ut allt jag känner, men vet att några läser som antagligen kommer döma mig riktigt hårt. Speciellt nu när jag har Zoe och några kommer säkert tycka att jag är en dålig mamma.

Så denna gången håller jag det inne, för ni som dömer mig för hur jag mår ibland och för hur jag tänker och känner, tänker jag inte ge er något mer att tycka illa om. Jag tänker inte outa mig även att jag vet att jag skulle må bättre, för jag orkar inte. Vill inte framstå som dålig bara för jag har några dagar ibland där jag mår botten och allt är nattsvart.

Detta har inte hänt sedan jag ens blev gravid med henne, så kan knappast vara dålig mamma för den skull. Men det finns så många människor som skulle ta det som att det var ännu värre. Så nu slutar jag skriva och så får vi se vad jag ska hitta på härnäst för att försöka må bättre eller dämpa allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar