söndag 16 december 2012

Tredje advent..

Tredje advent! Tiden går så otroligt fort att jag inte riktigt hinner med, snart är det jul, sedan nytt år och sedan blir jag 21! Herregud, jag blir 21.. Jag känner mig fortfarande inte som att jag är mer än 15-16.. Jag känner mig fortfarande som den personen, fast lite annorlunda, mer mogen och mamma.

2012 har rusat iväg. Jag minns att efter tolvslaget sa jag och min älskade fästman att i år då blir jag mamma och jag minns hur hela kroppen fylldes utav värme, hur jag älskade att höra det. Nästa år vet jag bara att jag ska bli mer aktiv och mer hälsosam. Jag ska hålla ett kalas för min dotter när hon fyller ett, snacka om att jag längtar och jag ska åter igen börja studera för att äntligen få mina gymnasiebetyg. Mer än så vill jag inte planera, resten får hända utav sig själv.

Så när det börjar mörkna tänder jag tredje ljuset och njuter av det ännu är lite tid kvar av december och innan julen är över, lite tid kvar av år 2012 och lite tid kvar av att vara 20..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar