fredag 14 november 2014

Att känna sig lugn.

Sedan jag flyttade in i denna lägenheten har jag känt att sovrummet inte riktigt varit en plats att trivas i. Mycket har barit pga tapeterna eftersom vi med de orangea inte har lyckats få det så mysigt som vi velat. Men nu efter att det blivit omgjort med nya tapeter och nytt golv och vi fått in alla möbler och inredning så känner man ett behagligt lugn så fort man gå in i sovrummet och man vill lägga sig ner och vila ett läsa en bok och koppla av.

Det är verkligen så stor skillnad sedan innan och jag trivs extremt mycket i sovrummet nu och det är verkligen ett sovrum man bara vill ta det lugnt och sova i. Trodde aldrig att det kunde kännas så avslappnande bara för att man ändrat tapeter och golv, men det är verkligen så som jag alltid velat att det ska vara där inne. Mysigt och lugnt!

Resten av lägenheten har blivit ljusare och det gör också stor skillnad för man vill hålla det rent och inte ha allt för mycket saker någonstans för att man lättare ska kunna hålla det fint. Just nu är det dock rörigt i ett antal rum men det tar ju sin lilla tid att få allt i ordning, men på det här sättet har vi fått rensa ur ännu mer och verkligen få den ordning vi velat ha. Ska fortsätta få allt på plats även att det ska lägga nya golv i kök och hall nästa onsdag och torsdag. Men får jag det i ordning nu blir det inte lika mycket att få tillbaka när allt faktiskt är färdigt.

Är i alla fall sjukt nöjd med hur allt har blivit nu och för första gången sedan jag flyttade hit så känner manhur vacker vår längehet är och jag trivs något ofantligt mycket här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar