tisdag 2 september 2014

Eksjö stadsfest 2014.

I helgen var det Eksjö stadsfest och vi hade i år chansen att jobba och valde då att jobba som nattvakter. Var ett väldigt slött jobb men det ger i alla fall erfarenhet och jag fick för första gången i mitt liv känna på hur det var att jobba natt, även om det kanske var långt ifrån vad det hade varit om jag jobbat natt inom vården.
Våra jobb tider var 23:00-08:00 torsdag-fredag och 01:00-08:00 fredag-lördag. Långa pass men eftersom jag satt tillsammans med min underbara man så var det inga problem. Dock var det riktigt kallt den första natten och låg på 2 grader och vi hade inte riktigt klätt oss ordentligt även att vi hade möjlighet att åka hem och hämta. Detta resulterade i att jag har åkt på en rejäl förkylning med halsont och feber.

Hur som helst efter att vi jobbat våra nätter kände vi även att vi ville hoppa in och jobba extra eftersom det fattades folk. Så direkt efter att vi vaknat på lördagen begav vi oss ner och sedan blev det att vi från 14:00-01:00 jobbade extra i entrén och det var extremt roligt. Jag som har social fobi brukar ha problem med detta, men ingenting av den märktes och jag hade jätte trevligt. En stor morot till detta var att det var så extremt trevliga människor där och jag kom speciellt överens med tre tjejer så jag babblade på som jag vanligtvis gör med min man. Så han backade undan lite och lät mig vara lite ifred och prata och skoja som jag aldrig annars gör. Han tyckte om att se mig så framåt och social eftersom att det är något så svårt för mig annars.

Så detta var en extrem pepp för mig på många nivåer och efter bara denna helg känner jag mig extremt stärkt och kan se ännu ljusare på framtiden. Nästa år kommer vi inte att jobba natt i alla fall utan vi båda trivdes med att jobba i entren och vi insåg också att vi hellre jobbar under stadsfesten än att gå omkring på den. Men undantag att man kan gå och kolla lite band man är intresserad av. Vi såg i alla fall Markoolio och lite av Ulf Lundell, sedan följde jag med en av tjejerna för att se Alcazar.

Så utvärderingen av denna helg är underbar och jag ser redan fram emot nästa års stadsfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar