tisdag 15 juli 2014

Ett helt annat lugn.

Dottern har varit hemma sedan i lördags kväll, det var verkligen skönt att få hem henne eftersom dom sista dagarna var hemska och jobbiga att vara ifrån henne. Har i alla fall hunnit att vila upp mig under den veckan vi var lediga. Hon har haft ett extremt humör igår och idag, men eftersom hon inte är riktigt pigg så går det ju förstå henne. Att ha fått vila upp sig gör i alla fall att jag har ett helt annat lugn emot hennes utbrott och jag orkar med det mer. Kommer i alla fall klara dessa fyra veckor hemma med henne själv eftersom jag fått vila upp mig så mycket, är som en helt annan människa. Dessutom har vi inte varit ute så mycket eftersom det får för sig att börja regna varje gång vi kliver utanför dörren. Men jag har tänkt att försöka trotsa vädret lite sedan och gå ut med henne så hon får leka av sig.

Jag är heller inte speciellt pigg så jag orkar knappt något, bara att skriva detta är fysiskt jobbigt. Ska i alla fall städa klart lägenheten idag och dra fram den farliga snabeldraken, i alla fall vad Zoe tycker. Har hållit på att städa rent sedan i söndags, men när kroppen inte orkar blir det svårt. Fast nu har jag lovat mannen att det ska vara klart tills han kommer hem och måste ner till affären. Kommer garanterat vara helt slut innan mannen ens har kommit hem. Önskar ibland man hade en riktigt nära vän i stan som kunde vara ute och leka med Zoe lite medan jag städade, hade gått mycket fortare. Någon gång lär man sig väl hur man ska lyckas, att dessutom behöva ha dammsugaren på så lågt som möjligt gör att det tar evigheter att dammsuga, vilket är jobbigt.

Har i alla fall tillgång till massor med tea, så laddar med den energin. Sedan när jag mår bättre så ska jag ut och gå långa promenader med lilla prinsessan. Eftersom hon älskar att åka vagn när man går längre och dessutom kan hon få hoppa ur på vissa ställen och gå själv. Förstår inte att hon blivit så stor, tar mer energi ifrån mig men det ger så mycket mer tillbaka. Älskade underbara dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar