söndag 25 maj 2014

Efterlängtade sommar.

I fredags fick jag äntligen mitt efterlängtade sommarlov, som kommer vara ända fram till den 18 Augusti. Så under dessa veckor ska jag njuta i massor tillsammans med världen finaste dotter. Att dessutom få några veckor fritt tillsammans med min underbara man är underbart, han börjar jobba midsommar veckan. Så de 15 timmarna i vecka som dottern är på dagis får vi vår egentid tillsammans fram tills dess och det är verkligen behövligt eftersom han kommer jobba rätt mycket under de åtta veckorna han har sommarjobb och under den tiden går jag hemma utan något direkt att göra. Kommer ta hand om lägenheten, leka med dottern, ta långa promenader och njuta av vädret såklart. Har även planerat att åka till mina kära morföräldrar i Lönneberga över dagen några gånger i sommaren, eftersom där är det lugn och ro och massor med utrymme för Zoe att leka utan att man behöver hålla stenkoll på henne för bilar eller annat.

Nu när jag även har massor med tid över ska jag gå igenom allt som jag rensat ut igen, lägga upp, skicka iväg till second hand eller slänga. Beroende på lite olika faktorer. Känns verkligen att det går trögt att sälja saker nu, men det är ju sommar och folk ska på semester och annat så då har dom inte råd att köpa grejer på loppisar känns det som. Försöker i alla fall få lite sommarkläder till barn sålt, för det borde väl ändå gå nu värmen slagit oss med storm. Får hoppas det för nu blir det kämpigt med ekonomin under tre månader då jag inte får pengar och innan mannen får sin lön. Däremot vet vi att till slutet av Augusti blir det massor med pengar, så då ska vi unna oss lite och dessutom ska mannen äntligen ta körkort, så vi kommer kunna ha mer rörlighet och han har större chans att få hoppa in och jobba mer och större chans att få jobb. Allt blir lite ljusare då.

Har inte så mycket att säga, vi är i alla fall barnlediga sedan igår eftermiddag och fram till ikväll. Skönt men ändå väldigt tomt, med tanke på att det är mors dag och min älskade dotter inte är hemma är lite lustigt. Har i alla fall fått mors dag presenter av henne redan, en underbar sommarklänning som är tunn och riktigt behagligt och så har jag fått lite inredningssaker av henne. Allt som jag såklart själv valt ut, men det blir ju så när hon är liten. Nästa år blir det mer att kära pappa ska gå med henne så hon får peka ut något till mig.

Nu ska jag fortsätta att plocka lite här hemma eftersom jag inte hann med allt i fredags eller igår då det var fullt upp med allt möjligt. Har i alla fall fått ordning på min balkong med blommor nu, bilder kan ni se på min instagram om ni börjar följa mig. Länk finns till höger i menyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar