söndag 25 augusti 2013

Ny start - nytt liv!

I morgon börjar min första lektion på utbildningen jag har valt att gå i tre terminer nu. Ska studera Omvårdnad med inriktning emot psykiatri, kanske redan har nämnt det men gör det igen. Dessutom känner jag att det är dags att ta tag i min träning på riktigt nu när jag har ett schema att gå efter varje dag, så är det lättare att planera in.


Tänkte att jag på Tisdag, Onsdag och Torsdag ska lägga in på schemat att jag ska iväg till gymmet och träna så att jag verkligen gör det. Ska skaffa ett månadskort nu på Tisdag när vi får pengar och så ska jag dit första gången. Eftersom dottern är på dagis dessa dagar fram till kvart i två, så tyckte jag att det passade perfekt att jag sticker och tränar vid ett och kör ett crosstrainer pass på 30 minuter som är för viktnedgång och sedan hämtar dottern. Eftersom gymmet ligger på vägen till hennes dagis så kan det inte bli bättre.

Dessutom har vi köpt hem ett Wii och till det har jag köpt ett Wii Fit plus och dessutom har en vän sagt att jag är välkommen att träna Zumba hemma hos henne när jag vill. Så i höst kör jag hårt, fast ändå lagom och nu ska jag bli av med det sista och jag ska se till att jag ska må bra, det är trots att det viktigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar