tisdag 8 april 2014

Hjälp med reumatism.

I morse var jag i väg för att träffa ett team på reumatolog mottagningen i Nässjö för att få lite hjälp med hur jag ska tänka på för mina leder. Träffade en sjuksköterska, en arbetsterapeut och en sjukgymnast.

Först fick jag testa lite med styrkan i händer och dom kollade mina handleder. Min styrka var väldigt nedsatt så jag har fått övningar för att träna upp det. Jag fick även prova ut ett par stöd för handlederna eftersom jag har så ont i dom, känner redan nu att det hjälper massor. Ska använda dom när jag anstränger mig eller har extra ont.

När jag kom till arbetsterapeuten så blev det mycket att kolla, hann inte ens med allt eftersom vi hade en buss att passa hem. Vi kom i alla fall fram till att varje Onsdag morgon ska jag åka till Nässjö för vattengympa, så jag kan testa och se om det kan hjälpa mig med min smärta. Nästa gång jag ska dit är efter  och ska även testa träning för mina händer och vi ska fortsätta med undersökningen.

Eftersom jag ännu inte fått en ordentlig diagnos eftersom dom inte hittat vad det är för sorts reumatism jag lider av så kan dom inte hjälpa mig helt. Men bara detta lilla känns jätte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar